Pazar, Mart 22, 2009

Birikmiş Anılar

Tatilden çoktan döndük.. Ama ben bir türlü fırsat bulup ayrıntıları yazamadım..
Bora tatilde kalabalığa ve sürekli onunla ilgilenilmesine öyle alışmıştı ki evde benimle sıkıldı ilk günler...Bu yüzden de sürekli onunla ilgilendim.Ve oyalamaya çalıştım..


VE ASIL BÜYÜK HABER :

BORA'nın İLK DİŞİ GELDİİİİİ !!!!! ( 20 MART 2009 ) Akşam babası parmağını güzelce yıkayıp Bora nın ağzına diş etlerini kaşısın diye verince farketti... İlk babası gördü oğluşunun incisini....



Tatilimizden çarşamba günü döndük.. Bizim için çok güzel günlerdi..İyice dinlendik , eğlendik , gezdik... Bora yeni insanlarla kaynaştı.. Artık çevresinde gördüğü herkesi tanıdık sanıyor.. Ve onunla ilgileneceklerini düşünüp gülümsüyor ve ellerini onlara doğru uzatıyor.. Tepkisiz geçerlerse de şaşkın şaşkın benim yüzüme bakıyor..

Döndüğümüz gibi 6. ay kontrolümüz vardı.. Yarı yaş yapmıştık..
Doktorumuz kilo ve boy kontrolünde bu ay Bora yı başarılı buldu.. Genelde çok kilo alıyor diye uyarılıyorduk..Ama bu ay gayet iyi dedi..

BORA
9790gr ve 71 cm lik bir bebek olmuş
..

Artık kahvaltıya da başlayacakmışız.. Ben zaten hazır toz mamalardan kahvaltıda vermeye başlamıştım.. İçine arada 1 çay kaşığı kadar pekmez ilave ediyordum.Arada da tuzsuz lor..
Doktorumuz demir ilacı içinde önce hemogram testini yaptıralım dedi.. Gereksiz demir ilacı vermeye gerek olmadığını fazlasınında bebek için iyi olmayacağını söyledi.. Kan testimizin sonucuna göre Demir ilacı kullanmaya gerek yok.. bir yaşına geldiğinde yine bir test yaptırıp durumu yeniden değerlendireceğiz dedi.. Sanıyorum bunda Bora nın mama ile beslenmesinin katkısı var.. Bora çok az anne sütü aldığından mama ağırlıklı beslenmişti..Kullandığımız mamalarda genelde demir takviyeli olduğundan şimdi bunu kullanmayacağız..

Doktorumuzun verdiği bilgilerde sürekli eşimle konuştuğumuz ve kararsız kaldığımız daha ne kadar hazır suyu kaynatacağız sorusunun cevabı da vardı..Eşim yakın zamanda kaynatmayı bırakmaktan yana oldu..Artık vücudunun bu tip şeylere alışması gerektiğini söylüyordu ama ben daha uzun süre devam edelim en az bir yaşına kadar diyordum..
Doğru cevap

18.ayın sonuna kadar kaynatılması gerektiymiş..

Kahvaltı : Hazır mama ( formül süt ) + peynir,reçel ya da pekmez( bence reçel yanlış bir besin) +ekmek(bence olmasada olur)
Ekmek yerine bebe bisküvisi de olabilirmiş.. Ben toz mamaların daha iyi olacağını içine peynir ve pekmez katılabileceğini düşünüyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder