Cumartesi, Aralık 27, 2008

Ek gıda başlangıcı yapıyoruzz

Bora artık yavaş yavaş ek gıda alıştırmalarına başladı...

Dün biraz elma suyu ve yoğurt tattı.. Aslında tek bir yiyecekle başlayın ve birkaç gün üst üste aynı gıdayı verin diyorlar.Ama bizim oğlan ağzına giren herşeye "Evet" dediği için aynı gün hem elma suyunu hem de yoğudu tattırdım.. Bugün sadece elma suyu verdim..Bir elma dilimini hem cam rendede püre yaptım.Bana çok katı oldu gibi geldi.Bir de çay süzgeci ile suyunu süzdüm.. Bora ya da ancak 2 çay kaşığı kadar verdim..
Mama dışında bişiler veriyorum diye sanırım kabız olduk.. Yavru kuşum kakasını yapmaya çalışırken çok zorlanıyor ve ağlıyor... Bu akşam çok az yaptı..Eğer yarın da devam ederse bu zorlanma mamasına birkaç damla zeytinyağı koyacağız..Bu yöntemi daha öncede denedik.Etkili oluyor..Doktorumuzda fazla yapmamak şartıyla arada yardım etmemize izin verdi..eğer sürekli zeytinyağı verirsek zorlandığında , daha sonra alışkanlık yapabilirmiş.. Bu sefer de zeytinyağı olmadan kaka yapamaz dedi..
Verdiğim zeytinyağının saflığına çok güveniyorum.Bu yüzden Bora ile ilgili herhangi bir durumda hiç çekinmeden kullanıyorum..Örneğin ağzı pamukçuk olduğunda poposuda pişik oldu.Genelde pamukçukla birlikte pişik de gelirmiş.. Doktorumuz bir krem önerdi popoya sürmek için.. Sonra da eğer fayda etmezse zeytinyağı sür geçer demişti.. Bir hafta kremi kullandık ama fayda etmedi.. Zeytinyağı imdadımıza koştu..İki günde popomuz düzeldi..O günden beri pişik kremi falan değil.. Zeytinyağı sürüyorum popoya... Allaha şükür de bir daha pişik olmadık..Banyodan sonra da bebe yağı yerine zeytinyağıyla vücuduna masaj yapıyorum.. Katkısız saf nerde bulucan böylesini..
Zeytin ve zeytinyağlarımız Anneannemizden geliyor.. Dedemin bir zamanlar baya fazla zeytin ağaçları vardı..Dede vefat edince az bir miktar bırakıldı..Sadece çocukların yıllık zeytin ve zeytinyağları karşılanıyor.. bizde annemlerin hakkından nasipleniyoruz.. Bu yüzden de hem kafamıza hem popomuza sürüyoruz..

Bora bugün ilk defa doğum günü pastası gördü.. Şaşırdı tabi.. :)Üstünde mumlar ve süsler ile değişik geldi bizim oğlana... Fuat amcasının doğum günüydü bugün.. Havalar çok soğuk olduğundan doğum gününü bizde kutladık..Bora yı üşütmemek için dışarı çıkmak istemedik..

Bu resimde benim halim perişan.. Hasta olmamaya gayret ediyorum..Ama hastalık ısrarlı... Zaten birkaç gündür kendime bakamıyorum..Sabahları yüzümü zor yıkıyorum.. Bir sürü paralar verdim doğumdan sonra kremler aldım ama kullanmaya vakit bulamıyorum bu aralar..Elbet işleri bir gün düzene koyacağım.. O zaman kendime de zaman ayırabileceğim..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder