Cuma, Temmuz 30, 2010

Yaz Hastalığı 2

Hastalığın nedeni 4 gün sonra belli oldu..

Ne kötü ki Erdek gibi bir tatil beldesinde çocuk doktoru yok... Gittiğimiz doktor pratisyen hekim..Ne çocuk hastalıkları ile ilgili ne de çocuk ilaçları ile ilgili yeterli bilgisi yoktu..
Bora'nın ateşi ilk gün yüksek olunca biz direk denizden mikrobu aldık diye düşündük.. Ertesi gün diş etleri kıpkırmızı ve şiş olunca iltihap şüphemiz giderek arttı..Doktora gidelim dedik.. Buradaki devlet hastanesine gittik.Eğer bir salgın varsa doktor daha öncede buna benzer çocukları görmüştür dedik.Ama yanıldık..Gittiğimiz doktor pek bişi anlamadı..Ben daha önce kullandığımız antibiyotik adını söyledim o yazdı..Bir de yetişkinler için kullanılan boğaz spreyinden yazmış..İlacı aldık.Eve geldik okuduk ki 6 yaş öncesi kullanmayın ve yutmayın diyor..Özellikle de doktora bunun çocuklar için mi olduğunu sormuştum..İçimize kurt düştü..Spreyi kullanmadık..

Antibiyotik,ateş düşürücü ve diş jeli.3 gün sonunda ağzını kocaman açmış ağlarken(hatta böğürüyordu) üst arka dişlerin patladığını gördüm..O güne kadar o kadar da diş mi diye bakmıştık..Farketmemişiz..

Ateş düştü,antibiyotik devam , diş jeli de devam..Sonrada ağzı pamukçuk oldu.Dilinde uçuk çıktı.Hem de 2 tane.. :((( Herşey üstüste geliyor.. Bu sefer eczaneye gittim durumu anlattım.Bana yeni doğduğunda pamukçuk olduğu zaman kullandığımız damlayı verdi..Dünden beri onu ve dut şurubu dedikleri başka birşeyi kullanıyoruz..Bu öğlen yemek yemeğe başladı..

Dut şurubunu da burada yaşlı bir teyze komuşumuz önerdi..Biz eskiden çocukların ağzı yara olduğunda hep onu kullanırdık dedi..İnternetten araştırdım.Gerçekten ağız yaralarına,mide için , kansızlık için kullanılırmış..

Yemek yememesini çok da dert etmeyeceğiz ama ilaçları aç karnına alması olmazdı.. Zaten tombul kuş bir hafta eridi..Göbek gitti.. Bezi bağlarken cırt cırtlar birleşmiyordu şimdi nerdeyse üst üste çıkacaklar..

Kaç gündür keyfi yoktu.. Hep ağlıyordu.. Geceler bize kabus olmuştu.. Artık kendi yatağında yatan çocuk yok ..Anne ve babasının arasında uyuyan çocuk var.. Her gece istisnasız sabah ezanından önce uyanıyor,ağlıyor sonra allem edip gallem edip onu avutup ayağımda sallayarak uyutuyorum..Bazen 1 saatten fazla sallıyorum..Bu arada yatakta baba da sersem oluyor sallanmaktan..

Umarım her geçen gün daha da iyi olacak.. Keyfide yerine gelecek tosbanın :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder