Çarşamba, Nisan 06, 2011

2,5 YAŞ

Bugün tam 2,5 yaşında oldu Bora )) Gözümüz aydın )

2 yaş krizi denen illetin tam otasında en şiddetli yerinde… Hakkını yemeyelim bazen kriz olmadan gün geçebiliyor evde.. Anlayamadığım konu, okulda hiç böyle 2 yaş ,3 yaş krizi olmuyor..Neden çocuklar eve girdiklerinden itibaren böyle krizler yaşatıyor anne-babalara..Ya da biz ebeveynler mi tetikliyoruz acaba??

Ben artık onunla inatlaşmama kararı aldım ve neredeyse 10 gündür sürdürüyorum.. Mesela oyuncaklarını toplama konusunda eskiden toplaması için ısrar eder, zorlardım.Şimdi ben bir tane topluyorum hadi bakalım şimdi sıra sende deyip onunda toplamasını sağlıyorum..Şimdilik bu tür taktikler işe yarıyor.. Yoksa inatlaşıp toplayacaksın toplamayacağım işi sinirleri iyice geriyor..

Bora geç gelen konuşma becerisini son günler de ilerletmekle meşgul..

Hatıra kalması için çok sık kullandığı kelimeleri yazmak istedim.Belki 2,3 yıl sonra açar okur oğlumla güleriz.. ))

Otopark / oopak

Sıcak / sigak

Oyuncak / onndak

Soğuk / foguk

Günaydın / naydııınn

Ananas / agagas

Portakal / pokkaka

Tırtıl / tııı tıı

Kar / kaaa

Acıdı / agıgı

Arkadaş / atigaak

İnek / nüü

Kedi / tedi

Uçuç böceği / uç uç

Şarkı / ia ia oo

Bal / bay

Bay Bay / baa baa

Arı / ağı

Boya/ boaa

Sarı/ sagı

Kırmızı / gımıgı

Evet / iyvet

Araba / agaga

Işık / isık

Basket / dottet

Ördek / ödö

Atakan / Agagan(son günlerin favori kitap kahramanı)

Çekirge / tetide

Fare / favee

Dün akşam servisden alırken öğretmeni ,benim adımı çok güzel söylediğini söyledi.. Çok hoşuma gitti..

Birkaç gündür

Annenin adı ne ?

Anneannenin adı ne ?

Babanın adı ne ? gibi sorulara cevap vermeye başladı.. Yanlızca kendi adını “Ben” sanıyor.. “Senin adın ne?” dediğimizde “nen” diyor.. ))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder