Cumartesi, Ağustos 23, 2008

36 Hafta + 1 Gün ( ilk NST maceramız )

Bugün ilk NST ( non stress test ) maceramızı da yaşamış olduk..
Yeni gitmeye başladığımız doktorumuz çok tatlı bir bayan..Çok ilgili..
Bugün de gittiğimizde hemen beni ultrasona aldı.Oğluşumu gördüm. Allaha şükür herşeyi iyi görünüyordu..Kordonumuz ve plasentamız iyi durumdaymış..Bugünler de herkesin fiks konusu plasenta yaşlanması ve kordon kireçlenmesi... Bunları duydukça endişeleniyordum..Son aylarda plasenta işlevini yitirmeye başlar deniliyordu..Ya bizde de öyle olur da oğluşum yeteri kadar beslenemezse diye korkuyordum..Şükürler olsun ki hala iyi durumdalar..
Oğluşum bugün itibariyle 2700 gr ve 47 cm olmuş... Bakalım doğumdan sonraki haliyle ultrason tahminleri arasında ne kadar fark olacak?? Doktorumuz bile 2 haftalık bu gelişimine MAŞALLAH dedi..
2 Haftada 650 gr almış oğluşum..


Haftaya yine NST ye bağlanacakmışım.. NST yi de çok merak ediyordum.Nasıl oluyor ? Bende neler çıkacak diye...
NST için sol yan tarafıma yatmamı istediler.. Karnıma kemer gibi iki alet bağladılar.Karnıma değmesiyle o aletlerin makineden atlar koşuyormuş gibi kalp atışı sesleri gelmeye başladı.. Arada bora hareket etttikçe hızlandı , Oğluşum sakin kaldıkça azaldı.. Makineden de bu arada kalp elektrosu kağıdı gibi bişiler çıkıyordu.. Şu nst denen olay hoşuma gitti.. Bebeğimin sağlık kontrolu açısından çok önemli ve oğlumun kalp atışlarını dinlemek süper bişeydi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder